Ana içeriğe atla

KAPİTALİZM: BİR AŞK HİKAYESİ

Eveeet sevgili okuyucularım; Bugünkü filmimiz Kapitalizm: Bir Aşk Hikayesi (Capitalism: A Love Story ) yönetmenliğini Michael Moore yapıyor. Adamın hayatına burdan bakabilirsiniz. [Michael Moore (wikipedia)] Yönetmen 2008 yılının krizini işlediği belgesel olan filmde, finans dünyasının gizli altyapısını insanlara açıklıyor.  Yaşanan bankacılık skandalının perde arkası, ABD yönetimi ile ilgili etkili arşiv bilgileri, mortgage sistemindeki problemler, kriz öncesinde ve esnasında gerçekleşen spekülasyonlar ve gerek hükümetin gerekse şirketlerin etik dışı davranışları filmde mükemmel örneklerle betimlenmiş. Film 2 saat 7 dakika sürüyor, ben açıkçası biraz sıkılmış olsam da film bittikten sonra vaayy canına bu ABD'de neler olmuş ve olmaya devam ediyor diyorsunuz! Filmin Imdb'si 7.4 ve ben bu yönetmenin diğer filmlerini izlemeyi ve kitaplarını okumayı düşünüyorum. Filmden bir kesit sizinle paylaşmak istiyorum. 

Katrina kasırgasında
şunları düşündüğümü hatırlıyorum:
Neden bütün ıstırabı...
...yoksullar çekmek zorunda?
Neden şu çatıda yardım isteyen...
...Bernie Madoff olmaz ki hiç?
Ya da Citibank başkanı?
Ya da Goldman Sachs'taki
koruma fonu adamları?
Veya AIG yönetim kurulu başkanı?"
Hiç bu adamlar olmaz, değil mi?
Bu kişiler hep pastadan bir dilim
bile alamayanlardır...
...çünkü şu öteki adamlar
hepsini almıştır...
...ve onlara hiçbir şey bırakmayarak...
...onları ölüme terk etmiştir.
Böyle bir ülkede yaşamayı
reddediyorum.
Ve terk etmiyorum da.

 Bu kısım beni çok etkiledi filmi boş bir zamanımda tekrar daha ayrıntılı izlemek istiyorum. Size de tavsiye ederim hiçbir şeyden habersiz oluşumuza bir tepki olsun ve izleyelim. Şimdiden iyi seyirler :D

                                                               
                                                                      Fragman





yararlandığım site: http://www.bireyselyatirimci.com/kapitalizm-bir-ask-hikayesi/


Yorumlar

İlginizi Çekebilir

URSIDS METEOR YAĞMURU